עד היום, כאשר אני אומר לסבא שלי שאני מתכוון לקפוץ לחו"ל לסופשבוע או לכמה ימים, הוא נאנח ושואל אותי מדוע לטרוח ולהשקיע כל כך הרבה זמן בשביל יומיים שלושה. מבחינתו, יציאה מהארץ היא תהליך שאורך שבועות ארוכים של בירוקרטיה, חידוש דרכון, ריצה בין סוכנויות טיסה שונות והגעה לטרמינל באפיסת כוחות מוחלטת. לא משנה עד כמה אני מספר לו כי היום אפשר להזמין טיסה, לאיזה יעד שרק רוצים, אפילו מרגע לרגע ואפילו מתוך הטרמינל עצמו, אבל הוא עדיין סקפטי ולא מבין. למענו, ולמען אלו שלא כל כך מבוגרים אבל עדיין מבולבלים, אני רוצה להציג את המדריך המקוצר לתייר ואת הדרך שבה מזמינים היום טיסות לחו"ל.
השלב הראשון הוא, כמובן, בחירת יעד הטיסה ואת זאת אפשר לעשות דרך בחירה אקראית של נקודה באטלס כרטא הישן והטוב או בשיטוט בין עשרות ומאות אתרי הנסיעות והתיירות ברשת. לאחר שהיעד נבחר ואותר, מתחיל הליך הבדיקה של עלויות הטיסה, השהיה והדרישות הנוספות, כמו ביטוחים, חיסונים ואשרות כניסה. כל אלו, כאשר נוסעים ליעדים שאינם מוגדרים כיעדים אקזוטיים או מסוכנים מסיבה רפואית או ביטחונית, לא לוקחים זמן רב ובחינת היצע הדילים וטיסות השכר היוצאות מדי כמה שעות מנתב"ג תוכל להעלות די בקלות מגוון טיסות לחו"ל שיהיו גם זולות וגם זמינות לניצול מיידי או לטווח הזמן הקצר.
טיסות לחו"ל באמצעות דילים והנחות אינם, כפי שמקובל לחשוב, טיסות בתנאי אוטובוס עירוני עמוס לעייפה או בחברות אנונימיות וחסרות מוניטין. חברות התעופה הגדולות והאטרקטיביות ביותר מעדיפות למלא את המטוס ולהמריא בתפוסה מלאה, אפילו במחיר של הנחות משמעותיות ביותר, אפילו של עשרות אחוזים מהעלות הרגילה, לאלו המעוניינים בטיסות הדקה ה-90 ברגע האחרון. סיבה נוספת היא השוק התחרותי ורווי המתחרים של הטיסות הבינלאומיות. כיום ישנן חברות קטנות ויעילות המציעות טיסות low cost זולות ונוחות, והחברות הגדולות חייבות למצוא דרך להתמודד מולן ביעילות, יעילות שממנה הצרכנים, כלומר אנחנו, רק מרוויחים.
לאחר הזמנת הטיסה או החבילה (חבילת ספורט, חבילת סקי או חבילות לצעירים וכו') , כל מה שנותר הוא רק לעבור את דלפק הבידוק הביטחוני, להגיע לטרמינל הטיסות היוצאות ולהתחיל כבר את המסלול הבא.